سه‌شنبه ۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳

با حضور داوران کتاب خوان استان؛

مرحله استانی دومین دوسالانه جشنواره نشان هدهد سفید در همدان برگزار می شود

هد هد سفید همدان

مرحله استانی دومین دوسالانه جشنواره نشان هدهد سفید با حضور جمعی از شرکت کنندگان کودک و نوجوان و کتابداران سراسر استان در بخش کودک و نوجوان کتابخانه مرکزی همدان برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، دومین دوسالانه نشان "هدهدسفید" با هدف شناسایی ذائقه مطالعاتی و سلیقه کتابخوانی کودکان و نوجوانان، شناسایی و حمایت از آثار تالیفی و محصول ایرانی و ... توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشور برنامه ریزی و برگزار شد. مرحله استانی این رویداد فرهنگی در همدان روز چهارشنبه مورخ چهارم بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۹ صبح در کتابخانه مرکزی همدان بخش کودک و نوجوان برگزار می‌شود.

در این ویژه برنامه فهرست ۳۰۰عنوان کتاب‌ تالیفی و پرطرفدار کودک و نوجوان در دو سال گذشته که بیشترین امانت، نسبت به میزان موجودی در کتابخانه‌های عمومی را داشتند در دسترس علاقمندان قرار گرفت. اعضای کودک، نوجوان و کتابدارانی که بیشترین کتاب ها را خوانده و امتیاز دادند و دارای امتیاز مطلوب در داوری شدند به مرحله استانی راه یافتند تا پس از رقابت با یکدیگر به مرحله نهایی راه یابند.

 ۱۷ کودک، ۱۱ نوجوان و ۸ کارشناس از سراسر استان به رقابت در این مرحله می‌پردازند و برای کسب نشان طلایی یا نقره ای داوران برتر تلاش می‌کنند.

جشنواره نشان هدهد سفید در دومین دوره بنا دارد با گام‌های بلندتر و با نشاط افزون‌تر به صورت باشگاه کتابخوانی و پایگاه کتابخوانان کودک و نوجوانان درآید. شناسایی همزمان کتاب‌های تأثیرگذار و پرطرفدار حوزه کودک و نوجوان و استعدادهای برجسته کتابخوانی در کتابخانه‌های عمومی و مراکز فرهنگی و اطلاع از ذائقه مطالعه آنان، نویسندگان کوشا و خلاق کشور عزیزمان را به تولید آثار برتر و خلق کتب متناسب با نیاز امروز فراخوانده و این مهم در گرو برنامه‌ریزی فراگیر و اهتمام مسئولان فرهنگی در تقویت محصول ایرانی و حمایت از جریان تألیف و ایجاد ارتباط بین خوانندگان و نویسندگان است.

پس از انجام دو مرحله داوری و امتیازدهی به کتابها، به ۳ عنوان کتاب منتخب کودک و ۳ عنوان کتاب منتخب نوجوان، «نشان هدهد سفید» اهدا می‌شود و در پشت کتاب درج خواهد شد. در صورتی که از این کتاب‌ها هم در انتخاب کتابداران و هم در انتخاب بچه‌ها باشد، نویسنده آن «نشان طلایی هدهد سفید» را دریافت خواهد کرد.

مرحله استانی دومین دوسالانه جشنواره نشان هدهد سفید در همدان برگزار می شود

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
6 + 8 =